Moda na przestrzeni lat cz.II

"Może się wyda­wać, że ubra­nia to jedy­nie pusta bła­hostka, ale mają one dużo waż­niej­szy cel niż tylko spra­wia­nie, żeby było nam cie­pło. One zmie­niają to, jak postrze­gamy świat i w jaki spo­sób świat postrzega nas. „Vir­gi­nia Woolf Czy w dzi­siej­szych cza­sach bar­dziej przy­wią­zu­jemy uwagę do mody? Myślę, że oce­niamy ludzi na pod­sta­wie wyglądu. Nie mam tutaj na myśli oczy­wi­ście wszyst­kich. Nie należy wszyst­kich przy­sło­wiowo wrzu­cać do jed­nego worka.
W latach osiem­dzie­sią­tych inspi­ro­wano się Madonną. Były modne kolo­rowe, błysz­czące ubra­nia, buty za kostkę i zde­cy­do­wa­nie za duże swe­try. Wró­ciła rów­nież moda na ubra­nia w paski jak i gro­chy. Wzór kwia­towy z lat sześć­dzie­sią­tych prze­sta­wał już być modny. Fry­zury stały się bar­dzo prze­sadne. Trwała znowu ujrzała świa­tło dzienne. Maki­jaż był bar­dzo wyra­zi­sty sta­wiano na ciemny kolor ust.
Lata dzie­więć­dzie­siąte na na pewno w jakimś stop­niu naj­bliż­sze każ­dej z nas. Kolo­rami prze­wod­nimi były neony – nazy­wane w dwu­dzie­stym pierw­szym wieku paste­lo­wymi, odbla­sko­wymi. Nume­rem jeden były wytarte spodnie, spor­towe bluzy. Ramiona w kurt­kach były sze­ro­kie, W dal­szym ciągu modne były leg­ginsy i skó­rzane cięż­kie kurtki. Nie zabra­kło jed­nak w tym wszyst­kim ele­gan­cji. Modne stały się krót­kie, czarne spód­nice. Maki­jaż był bar­dzo neu­tralny sub­telny. Miał pod­kre­ślić urodę, natu­ral­ność kobiety. Modna była fry­zura na „Rachel”. Ozdobą wło­sów stały się kokardy i opa­ski.
Teraź­niej­szość – moda XXI wieku. Wydaje mi się, że wszyst­kiego zaczerp­nę­li­śmy po tro­chu z wcze­śniejszych lat. Sta­wiamy raczej na mocny wyra­zi­sty maki­jaż, Nosimy skó­rzane dodatki i wszystko co ma frędzle. Lubimy bluzki z moty­wem kwia­to­wym oraz geo­me­tryczne wzory. Nie każdy lubi modę paste­lową, ale rów­nież jest (była) ona modna. Nosimy skó­rzane kurtki, które w dzi­siej­szych cza­sach nie są aż takie cięż­kie jak wcze­śniej. Wytarte, spodnie z dziu­rami są nume­rem jeden. Zasta­nówmy się teraz przez chwilę kto w kreuje modę oprócz pro­jek­tan­tów? Myślę, że w bar­dzo dużej mie­rze są to blog­gerki. Naprawdę nie trzeba daleko szu­kać. Za zgodą mojej koleżanki, która pro­wa­dzą blogi tylu life­style posta­no­wi­łam poka­zać kilka jej sty­li­za­cji.

 klik
Postanowiłam zapytać Amandy czym jest dla niej moda. Do czego tak naprawdę przywiązuje wagę? Czym jest dla Ciebie moda? Zacznę od tego, że na modzie totalnie się nie znam i nigdy za nią ślepo nie podążam. Trendy to coś, co może nas zgubić i pomóc  zaliczyć modową wpadkę.  Dlatego ja zawsze stawiam na takie ubrania, w jakich czuje się dobrze. Nie mówię, że nie śledzę trendów, bo nie da się ich przeoczyć, ale zawsze wybieram to, co mi się podoba, a nie to, co jest aktualnym must have. Tak więc jeśli chcemy być modnym to tylko z głową. xavilove.com

 klik
Moda nie istnieje tylko w sukienkach i tkaninach. Moda jest w niebie, na ulicach, moda ma związek z ideami, stylem życia i tym, co się dzieje" Coco Chanel


Komentarze

  1. I to właśnie w teraźniejszości czuję się najlepiej... w czasach, gdzie mogę mieszać style i bawić się modą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Post bardzo oryginalny i przemyślany ;) Bardzo miło się czytało!

    Pozdrawiam ♥,
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  3. Według mnie moda zatacza krąg, ale zmienia szczegóły. Można to zauważyć oglądając zdjęcia naszych babci, czy mam. One ubierały takie rzeczy, które my ubieramy teraz w trochę innej odsłonie. Amandy bloga lubię i odwiedzam ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:
    Nowy post-klik!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładne podsumowanie z Coco Chanel :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny post i bardzo oryginalny ;) moda cały czas będzie się zmieniała,bo cały świat ciągle się zmienia ;)
    annnathalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dobrze, że teraz mamy swobodę ubioru i każdy może ubierać się jak tylko chce :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie teraz też często wraca się do tych stylów z lat wcześniejszych np w ostatnim czasie modne były dzwony, za duże swetry z lat 80tych też są popularne nawet teraz:)
    http://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajnie, że każdy może teraz ubierać się jak mu się podoba!
    Bardzo spodobał mi się ten post, jest oryginalny, bardzo fajnie się go czytało :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bloga Amandy obserwuje i znam jej stylizacje.
    fajny blog :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny blog, ciekawie piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  11. fajne stylizacje

    http://skucinskaemilia.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam modę!
    Z tego co widzę, wiele fasonów wraca do nas po latach :)
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak dobrze, że teraz mamy swobodę ubioru i każdy może ubierać się jak tylko chce :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mądre słowa <3 Uwielbiam ubrania, kosmetyki, paznokcie ! ^^
    Ponadto zapraszam do lajkowania strony poświęconej fotografii:
    https://www.facebook.com/Majak_Photography-255525238216639/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ładne stylizacje. Na prawdę ciekawy post :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super napisane, świetne zdjęcia i..dokładnie tak jest, jak przytoczyłaś w tych cytatach :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Akurat obecnie widać bardzo powrót do mody lat 90., ale oczywiście w nowej, odświeżonej wersji. Moda zawsze wraca ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. moda jest jak bumerang..lubi powracać :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ja wciąż z rozrzewnieniem wspominam mode lat 90' :P

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny post, mega mi się podoba twój styl pisania przeczytałam też kilka poprzednich wpisów :D
    A twój blog jest bardzo inspirujący <3
    Śliczny design i nagłówek

    Zapraszam na konkurs do wygrania Kosmetyki od Kylie Jenner
    Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie podążam ślepo za modą, ja również wybieram to co dla mnie jest wygodne i mi się podoba, a nie akurat to co w danej chwili jest fajne :)

    Pozdrawiam!
    Aleksandra z bloga: wdrodzepomarzeniaa.blogspot.com (kliik)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja również idę za swoim modowym głosem serca :)

    OdpowiedzUsuń
  23. świetnie napisany i przemyślany post!

    http://livetourevel.blogspot.com/2017/01/ulubiency-stycznia_29.html

    OdpowiedzUsuń
  24. masz przestrzennego i skromnego bloga, a to dobrze, łatwo mogłam się w nim odnaleźć. ja niestety nie znam się za bardzo na modzie. nie mam poza tym figury do tego :) obyś nie straciła pasji blogowania!
    http://lomcia.hol.es/

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawy wpis, kiedyś sama chciałam napisać podobny :D Mój ulubione lata to zdecydowanie 90. Tylko, że lata 90 to nie tylko te neony, ale też faza na grunge - paski, rozciągnięte swetry, trampki i właśnie podarte jeansy ;)

    KLAUDIALISIECKA BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  26. Do mnie obecna moda na te powycierane i podziurawione spodnie nie przemawia totalnie. I denerwuje mnie, że wszędzie takie jeansy i ciężko kupić coś normalnego.

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo mi się podoba to, jak piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jedno mamy wspólne. Ja też nie znam się na modzie i za nią nie podążam :) Ale sweterek-ponczo ze zdjęcia 3 od końca bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  29. świetny tekst, a co do mody - fakt, teraz mamy bardzo dużą swobodę i można mieć styl taki jaki komu odpowiada, idąc ulicą zobaczyć można osoby które noszą kolorowe ubrania i osoby ubrane na czarno. ważne jest to by dobrze się czuć.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

⁕ Dziękuję za każdy szczery komentarz - to on motywuje do dalszej pracy
⁕ Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zostań na dłużej. Każdy nowy obserwator wywołuje uśmiech na mojej twarzy.

Popularne posty