Moda na przestrzeni lat cz.I

Kon­struk­cję teraź­niej­szo­ści, w któ­rej nawet moda, od ubioru aż po pio­sen­ka­rzy, znie­ru­cho­miała, teraź­niej­szo­ści, która usi­łuje zapo­mnieć o prze­szło­ści i nawet nie udaje już wiary w jaką­kol­wiek przy­szłość, osiąga się za pomocą cyklicz­nego obiegu infor­ma­cji, nie­ustan­nie powra­ca­ją­cej do nader skrom­nej listy wciąż tych samych bła­ho­stek, zapo­wia­da­nych szum­nie jako istotne nowinki. Rze­czy­wi­ście ważne infor­ma­cje o tym, co istot­nie się zmie­nia, poja­wiają się zaś nie­zwy­kle rzadko i niby ledwo dostrze­galne prze­bły­ski; doty­czą one zawsze wyroku, który ten świat, jak się zdaje, ogło­sił prze­ciw wła­snemu ist­nie­niu, eta­pów jego zapro­gra­mo­wa­nego samo­uni­ce­stwie­nia. „– Guy Debord – – Spo­łe­czeń­stwo spek­ta­klu oraz Rozwa­ża­nia o spo­łe­czeń­stwie spek­ta­klu
Powyż­szy cytat mówi o tym jak wszystko się zamie­nia na prze­strzeni lat. Skupmy się teraz na modzi. Autor cytatu mówi, że to sławne osoby nada­wały tempo modzie. I to dzięki nim ona się zmie­niała. Ostat­nio w poście o modzie były przy­kła­dowe sty­li­za­cje. Teraz dla odmiany przyj­rzyjmy się modzie na prze­strzeni bli­skich nam lat w Pol­sce
W latach dwu­dzie­stych po pierw­szej woj­nie świa­to­wej. Znaną pro­jek­tantką była wtedy Coco Cha­nel, Modne były futra frędzle i pióra, duże kape­lu­sze Już wtedy noszono sukienki z obni­żo­nym sta­nem. Kobiety malo­wały się mocno. Już wtedy był znany tzw. smo­key eyes i ciemne wargi. Ozdobą wło­sów były opa­ski (np. z koronki).


Kobieca syl­wetka w latach trzy­dzie­stych była jesz­cze bar­dziej pod­kre­ślona. Suk­nie się­gały aż do ziemi. Hitem stały się też blond włosy lekko pod­krę­cone. Już w tam­tych latach poja­wiła się trwała. Modne stały się skó­rzane dodatki takie jak torby czy ręka­wiczki.
Luźny styl nastą­pił w latach dześćdziesiętych. Wtedy ponie­kąd modę narzu­cali hip­pisi. Dzwo­nia­ste spodnie, bluzki w kwiaty, z sze­ro­kimi ręka­wami, wytarte spodnie stały się nume­rem jeden. Dodat­kami były małe kol­czyki i sztuczne rzęsy.
Moda to, co dziś ładne, ale za kilka lat będzie brzyd­kie. Sztuka – to, co dziś brzyd­kie, ale za kilka lat będzie ładne. „Coco Cha­nel. Zobacz­cie to co było modne w latach dwu­dzie­stych, trzy­dzie­stych czy 60 w dzi­siej­szych cza­sach rów­nież jest modne. Kilka lat temu był szał na smo­key eyes czy ciemne usta. Skó­rzane torby z frędz­lami, buty, bluzki z moty­wem kwia­to­wym to wszystko jest na­dal modne. A zostano odkryte już jakiś czas temu.

Komentarze

  1. Sliczne zdjecia z bardzo fajnym klimatem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widać, ze bardzo interesujesz się modową. Widać, że to Twoja pasja a to cennie. Napisałaś bardzo ciekawe rzeczy na temat mody o których nie miałam pojęcia. Czekam na kolenjna część

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia są przepiękne, szczególnie dziewczyna w kapeluszu - ideał kobiecości. Fajnie wszystko opisałaś,lekko się czyta i przyjemnie, z niecierpliwością czekam na nowy post ;)

    kajaspelniamarzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie zmień rozmiar zdjęć, bo są za małe ;)
    Co do mody... jakby nie patrząc bardzo wiele z dawnych lat zostało do teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny, przemyślany i przyjemny post. Super zdjęcia. Nic dodać nic ująć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podoba mi się twój nowy post :D
    A twój blog jest bardzo inspirujący <3
    Śliczny design i nagłówek
    Zapraszam na konkurs do wygrania Kosmetyki od Kylie Jenner
    Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. A to Coco Chanel nie zrezygnowała z gorsetów? Szzerze mówiąc srednio znam się na modzie z początku XX wieku :p Uwiebi ją moj koleżanka, więc mogłaby więej powiedzieć na ten temat niż ja :)
    Wprowadzenie skórzanych toreb to jak najbardziej wspaniały poysł! Nie wiem dlaczego ale jak jakąś znjdę w skleie, od razu chcę ją mieć! :P

    OdpowiedzUsuń
  8. dlatego niespecjalnie przejmuję się tym, co aktualnie jest modne ;) wybieram rzeczy takie, które zwyczajnie mi się podobają, nie zwracając zbytnio uwagi na to, czy odpowiadają aktualnym trendom :)
    pozdrawiam
    http://zyciejakpomarancze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. A lata 40-te i 50-te? Czy polska moda wówczas spała?

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy post! W modzie lubię to, że... wraca! Ubrań nie należy wyrzucać - jeszcze kiedyś przyjdzie ich czas :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jejku post genialny, aż miło się czytało! W sumie to dowiedziałam sie wieelu ciekaawych rzeczy,widać że kochasz modę <3

    OdpowiedzUsuń
  12. O jaaa, nie wiedziałam, że te obecne trendy były modne tez tak dawno temu! Super wpis :)

    https://tuklaudia.blogspot.com/2017/01/oddech-na-swiezym-powietrzu-zabija.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post , dowiedziałam się z niego wielu rzeczy , których o modzie nie wiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Naprawdę bardzo inspirujący post na temat mody fajny pomysł na temat na wpis można go jeszcze rozwinąć.:) Powiem szczerze,że świetnie ciekawie dobrane słowa oraz zdjęcia.:)
    Miło się czytało czekamy na więcej :)) Obserwuje twojego bloga :*
    Zapraszamy kochana serdecznie do nas w wolnej chwili jesteśmy tu nowe niedawno założyliśmy bloga i będzie nam ogromnie miło jak skomentujesz i zaobserwujesz początki jak wiesz są trudne a dla nas opinia innych jest ważna :) Z góry pięknie dziękujemy i pozdrawiamy. :*
    http://fashion-lucky-life566.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny wpis. Fajnie, że w teraźniejszych trendach czerpiemy z dawnych lat!
    http://shizuko-ai.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. lubię modę z poprzedniego wieku, najbardziej podoba mi pin up styl, czyli mocno podkreślona kobieca sylwetka, kreska przy oku, usta podkreślone oraz chusta na czubku głowy. Wygląda to zarazem stylowo i seksownie :)

    Kisses, Patt
    http://dressupwithpatt.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak się okazuje również moda kołem się toczy. Ciekawe informacje, fajne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzisiejsza moda to mix wszytskich poprzednich dekad. Wyłuskujemy określone trendy, ale nie jesteśmy już w stanie opisać jej tak dokładnie jak miało to miejsce wcześniej. Cechy charakterystyczne zbyt szybko się zmieniają i ulegają rozmyciu.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dokładnie! Moda ciągle wraca i często jestem zła na mamę, kiedy oglądam coś w internecie, co najczęściej kosztuje krocie, a ona stoi nade mną i mówi "miałam takie, ale wyrzuciłam/sprzedałam/oddałam" -.- Dlatego też sama będę swoją garderobę pielęgnowała dla swojej (kieeedyś) córki, haha :D Buziaki ;* paulacierpiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Już nie raz słyszałam, że nie warto niczego wyrzucać, bo kiedyś na pewno znowu będzie modne :D. Taka prawda. Z przyjemnością będę obserwować i jeśli będziesz miała ochotę, to zapraszam do siebie ;).

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny post! Na lekcji historii miałem o Coco Chanel w sensie te stylizacje i muszę przyznać że to było genialne.
    obserwuje
    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. zdecydowanie prawdą jest, że w dużej mierze modę wyznaczają gwiazdy. Rzecz, którą większość zwykłych ludzi wstydziłaby się założyć, żeby nie usłyszeć "co za idi*ta, co na siebie włożył" albo nawet nie pomyślałby, że można to na siebie założyć, to sławne osoby zakładają to bez zastanowienia, bo oni mogą, bo wtedy dużą część ludzi powie, że to "styl" i że to moda.
    Kolejną rzeczą, o której napisałaś, a warto wspomnieć to jak na przestrzeni lat wszystko się zmienia.. coś co było ładne pare/naście lat temu teraz dla nas jest brzydkie. Kiedyś mogliśmy ubrać coś, co każdy uważał za piękne, a sami czuliśmy się w tym jak gwiazdy, a dziś gdy pomyślimy o tej rzeczy to się zastanawiamy jak mogliśmy coś takiego ubrać na siebie..
    bardzo ciekawy post, uwielbiam takie czytać, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Marzy mi się jakiś ciuszek czy buty od Coco Chanel.
    Może kiedyś. ;)
    Bardzo fajny i ciekawy post, po raz pierwszy się z takim spotkałam.
    Pozdrawiam ♥

    http://kammage12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. to dobrze , że czymś się interwsujesz. może w przyszlości będziesz miała zawód związany z modą
    Zapraszam do MNIE

    OdpowiedzUsuń
  25. Dużo rzeczy mogłam się dowiedzieć dzięki tej notce :) Przemyślany, ciekawy post! Pozdrawiam :) http://alexandra-perzanowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciekawa seria, fajnie dowiedzieć się czegoś więcej :)
    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  27. Fajnie że piszesz o takich tematach :) już lubię twojego bloga kochana :*

    OdpowiedzUsuń
  28. Kiedyś moda była modą, nie to co dzisiaj...tyłki na wierzchu. sheer dress itd. Ciekawa jestem czy wrócą te stare "normlane" czasy, czy wręcz przeciwnie jeszcze skrajniej pójdziemy w golizne itd.

    -------------------------------
    www.dietisab.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Prawda jest taka, że moda powraca i to, co było modne kiedyś, jest modne teraz, albo będzie popularne w najbliższym czasie.
    Carrrolina Blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  30. Zauważyłam że dużo rzeczy wraca teraz do mody. Przyznam że ja i tak mam 90% rzeczy czarnych bo praca, więc nie mam za dużo do gadania. Zwracam uwagę na modę, ale nie lecę kupywać wszystkiego co jest modne bo wiem że zaraz to wyjdzie z mody. Wolę kupować neutralne rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. To co było modne 30-40 lat temu znowu będzie modne, również to co jest modne teraz, za kilkanaście lat będzie modne. Mnie ciszy powrót do mody skórzanych toreb. Wyglądają świetnie, szczególnie te które są stylizowane na "zniszczone" i przetarte

    OdpowiedzUsuń
  32. Szkoda, że nie podałaś lat 50, moich ulubionych. Sama je rozwinęłam na swoim blogu. Lubię bardzo też lata 20, a Coco to była największa inspiracja w tych czasach! Królowa elegancji.
    Masz bardzo ładny nagłówek, życzę powodzenia w dalszym prowadzeniu bloga!
    Buziaki xx
    http://dziewczynawczarnymkapeluszu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

⁕ Dziękuję za każdy szczery komentarz - to on motywuje do dalszej pracy
⁕ Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zostań na dłużej. Każdy nowy obserwator wywołuje uśmiech na mojej twarzy.

Popularne posty